Stránky EDS - Evropské demokratické strany vyžadují plug-in Adobe Flash verze 8. Můžete si jej stáhnout zde.

Aktuální informace

Jana Hybášková a Milan Paumer 65. výročí osvobození Československa

http://www.youtube.com/watch?v=97aMOeVuWHY

EDS - Evropská demokratická strana

Přihlášení
Uživatelské jméno:
Heslo:
Zapamatovat přihlášení na tomto počítači

Diskutujte s lidmi z Evropské demokratické strany

 

Napište nám své komentáře o Evropské demokratické straně? Jak vnímáte její založení? Co to pro Vás znamená? Vaše komentáře rádi zveřejníme na této stránce (včetně našich reakcí).

Příjmení
Jméno
Email
Zveřejnit komentář 
Váš dotaz
 
 

 

Dotazy a komentáře:


Posted: 09.12.2009

Dotaz: (Němeček Zbyněk) Nemám dotaz,pouze věcnou připomínku. Souhlasím zatím s postupem EDS.Kroky jsou dobré, co bude dál se uvidí po letošních vánocích.

Odpověď :


Posted: 03.12.2009

Dotaz: (Dolanský Jaromír) Několik slov po sněmu EDS Účastnil jsem se tuto sobotu 28.11.2009 sněmu EDS. Ten odpověděl na řadu otázek o směřování strany i představách o cílech a já jsem rád, že jsem mohl být přítomen. Chtěl bych se nyní ale zamyslet především nad problémy i možnými riziky, které EDS hrozí a položit zde několik otázek, které podle mě musí být zodpovězeny a zároveň předložit několik návrhů na řešení. Hned na úvod musím říci, že nejsem politikem, a i když věci veřejné sleduji velmi pozorně, jsem, nebo alespoň myslím, že jsem, obyčejný občan této země. EDS je stanou mladou, která není zatížena „hříchy“ z minulosti. To ji dává slušnou možnost oslovit občany, kteří jsou toho názoru, že politika není jen věcí „těch několika nahoře“, ale věcí nás všech a které neuspokojuje momentální stav. Úkolem by mělo být alespoň se pokusit zvýšit množinu spoluobčanů, kteří se budou o politické dění opravdu zajímat. Velká část tohoto úkolu leží na oblastních organizacích. Nevýhodou malé strany, kterou zatím jsme, je především obtížný přístup do médií a možnost oslovit širší veřejnost se svými vizemi. To znamená, že i když program a práce lidí v EDS může ledacos změnit a posunout vývoj v naší společnost kupředu, bude nesmírně složité vůbec seznámit občany s našimi představami. V této oblasti mám za to, že lze získat pozornost médií spíš v regionech, než na celostátní úrovni. Proto rozhodnutí sněmu o zřízení regionálních či oblastních organizací považuji za velmi přínosný a moudrý. Je však třeba, aby předsednictvo koordinovalo alespoň hlavní mediální kampaň a určilo priority a základní teze, které pak v regionech budou propagovány a medializovány. Nelze-li se prosadit do masových médií, je třeba využít především jiných nabízejících se možností – internetu, osobních setkání v rámci přednášek a společenských akcí v regionech apod. To ovšem klade velké nároky na vedení EDS i na vznikající oblastní organizace. Další nevýhodou EDS je její momentální ekonomická situace. Finanční prostředky jistě lze získat, avšak otázkou je, za jakou cenu. Propojení s podnikatelskou sférou je do určité míry nezbytné, avšak na druhou stranu, velmi rizikové. Žádný subjekt, který je schopen uvolnit větší částku nebude jednat nezjištně. To, že ostatní strany jsou ochotny přistoupit na takový obchod, totiž, že za poskytnuté finanční prostředky pro činnost strany a na volební kampaň se zavázat k budoucímu zvýhodňování takových sponzorů, jde nejen proti morálce vedení EDS a jejích členů, ale především proti základním programovým principům – tedy potírání korupce. Vyřešit tento problém bude nejsložitější a přiznám se, že řešení neznám. Spolupráce s ostatními politickými stranami je dalším složitým úkolem. Na sněmu bylo velmi jasně a srozumitelně objasněno, co vedlo EDS k dohodě o spolupráci s KDU ČSL před neuskutečněnými parlamentními volbami. V rámci těchto voleb, které se posunují do příštího roku, bylo toto rozhodnutí jediné možné. Avšak z hlediska dalšího vývoje může být toto propojení problematické. V některých regionech je pozice naší momentálně partnerské strany silná, v dalších naopak velmi nevýrazná a mnohde může toto spojení působit kontraproduktivně. Z tohoto úhlu pohledu mám za to, že prioritou činnosti EDS by měla již nyní být příprava komunálních voleb v příštím roce a hledání možných partnerů. Tento úkol obsahuje i jeden z bodů usnesení, který sobotní sněm přijal. Součástí tohoto postupu by mělo být již nyní získávání dalších osobností pro podporu programu EDS či přímo pro vstup do strany a hledání průsečíku v programech jednotlivých stran a v programu EDS. Zároveň je třeba nastavit limity pro jednotlivé oblastní organizace, tedy, do jaké míry mají v takových jednáních samostatnost v návrzích na uzavírání dohod, které však bude, jak předpokládám uzavírat či schvalovat v rámci svých kompetencí vedení strany. Je třeba však eliminovat riziko, že veřejnost bude považovat EDS za jakýsi elitářský klub, tak jak se to stalo před lety ODA. „Velká politika“, která je základem volební kampaně při volbách do Parlamentu ČR je pro mnoho lidí příliš vzdálená. Proto je třeba propojit tyto otázky a vysvětlovat – opět jak v médiích, tak i při jednotlivých setkáních v regionech – že například korupce i energetická bezpečnost – tedy priority programu EDS jsou oblastmi, které mohou ovlivnit a také ovlivňují životy nás všech. Na druhou stranu, komunální volby budou o komunálních problémech, které nejlépe znají sami občané. Zde by měl být jedním z kroků jakýsi dotazník či anketa, co nejvíc veřejná a propagovaná, která odhalí problémy, které tíží obyvatele jednotlivých regionů a otevře veřejnou diskuzi o nich. Minimálně proto, aby si občané zvykli na to, že s nimi naše strana komunikuje, vnímá jejich problémy a zajímá se o ně a také na to, že politika je věcí veřejnou a v případě jejich nezájmu nemají možnost jakkoliv ovlivnit její směřování a v důsledku potom ani právo na kritiku. Snad nejdůležitějším úkolem bude zpětná vazba mezi občany a EDS. Tato práce bude ležet především na oblastních organizacích a jejich vedení. Bude na jednotlivých oblastních organizacích, jak tyto podněty zpracují a vyhodnotí a jak je vedení EDS zapracuje do svého volebního programu. Zde je třeba, aby se jednalo o konkrétní cíle, které bude EDS a za ni zvolení zastupitelé schopni reálně prosadit. Zcela podle hesla „méně znamená někdy více“. Prioritním cílem by mělo být pokusit se o co možná největší volební účast. Zcela se ztotožňuji s názorem pana Gabala a jeho výzvou, aby se každý z členů a příznivců EDS nejprve zamyslel nad ochotou i možnostmi vlastního zapojení se do politické práce především v regionech. I když populismus je doménou jiných politických stran, je třeba nalézt cestu, jak oslovit co nejvíce našich spoluobčanů a dát jim pocit, že i oni mohou, budou-li chtít, ovlivnit svůj budoucí život. A to s přihlédnutím k jejich věku sociálnímu postavení i momentálním problémům. Na závěr mi dovolte říci, že jsem si vědom, že mé otázky i závěry jste si jistě položili i vy sami a nalezli jste pravděpodobně i vhodnější vyjádření i způsoby řešení. V Liberci 30.11.2009 Jaromír Dolanský Liberec

Odpověď :


Posted: 08.08.2009

Dotaz: (Maly Milan) Preji pekny den, zajimalo by mne (a jiste nebudu jedinym z Vasich volicu ci "fandu/obdivovatelu vaseho tymu") proc jste dali prednost KDU-CSL pred TOP09? Rozumim tomu, ze TOP09 zatim neni prilis citelna, a zavani trochu ucelovosti, nicmene jsem presvedcen, ze tim dojde k tristeni hlasu stejneho elektoratu, coz bude ke skode obou subjektu. Navic nechci byt zlym prorokem, ale K. Schwarzenberg je precijen prilis silnym souperem a spojeni se Starosty, ktere meststi volici (narozdil od KDU-CSL) nevnimaji negativne mu dava dalsi vyhodu. Mozna tomu nerozumim, mozna se pletu ve Vasem politickem zamereni, ale jde o kalkul vysledku, programovou blizkost, ochotu spolupracovat, citelnost partnera, personalni kompatibilitu, nebo jak lze nejlepe charakterizovat tuto volbu? Diky za vysvetleni (at jiz verejne ci pivatni) a preji vse dobre... MM

Odpověď :

Proč EDS spolupracuje s KDU-ČSL?

Po volbách do Evropského parlamentu, v nichž EDS získala 2,81% hlasů, i když to nebylo osobně úplně jednoduché, se EDS rozhodla svoji povinnost vůči zhruba 68 000 hlasů naplnit, na české politické scéně zůstat a svojí politiku naplňovat.

V politické situaci léta 2009, předpokládaných předčasných voleb do PSP ČR, se mohla EDS rozhodnout v parlamentních volbách nekandidovat vůbec. To by znamenalo ale téměř zánik, protiřečení s cílem působit dál a růst. Druhou, i když čistě teoretickou možností bylo kandidovat sami. V reálné volební situaci je ale potřeba mít naději překonat pětiprocentní hranici vstupu do Sněmovny. K tomu je zapotřebí veřejné známosti u více jak 80 % voličů. A k tomu je potřeba nejméně 50 milionů korun. Pro novou politickou stranu, ještě bez rozvinuté krajské struktury to je úkol nemožný. Třetí možností byla spolupráce s některou z větších stran. ODS, i když se pro forma nabízela Topolánkým dopisem, ve skutečnosti takovou spolupráci ihned odmítla. Spolupráce s ČSSD byla spoluprací od počátku vyloučenou. TOP 09 o žádnou spolupráci žádnou cestou neprojevila žádný zájem. Proto se vedení EDS rychle a jasně rozhodlo: z důvodů ideologických a v kontextu poměrů ve střední Evropě se křesťanská demokracie ukazovala jako politický směr, postavený na mravních hodnotách, který může v postkomunistickém marasmu představovat cestu z krize. Navíc, jako bývalá poslankyně klubu Evropské lidové strany jsem si ani neuměla představit, že bych měnila orientaci. Také jsme EDS od počátku směřovali jako stranu, která touží patřit do rodiny ELS. Ze všech výše uvedených důvodů se spolupráce s KDU –ČSL jevila jako přirozená a jako jediná možná.

Odklad předčasných voleb, i když byl pro mne osobně velmi komplikovaným okamžikem, celé situaci prospěl. Voliči a členové KDU-ČSL jsou lidé opravdu konzervativní a tradiční. Naopak více liberální členstvo EDS také potřebovalo čas zvážit všechny existující varianty a vyrovnat se s otázkou proč ne s TOP 09. Čas oběma stranám prospěl, pomohl oloupat vzájemnou nedůvěru, pomohl jedněm pochopit míru liberalismu druhých. Nyní v zimních měsících roku 2009 panuje mezi oběma stranami již důvěrná spolupráce.

EDS přispívá ze své právnické dílny do balíčku KDU-ČSL boje s korupcí. V legislativní oblasti jde o návrhy zákonů agenta provokatéra a změny akcií na doručitele a také o pozměňovací návrhy k novele zákona o veřejných zakázkách. Po volbách se KDU ČSL zavázala podporovat znovuobnovení finanční policie. Jistě dobrým krokem by byla i změna jednacího řádu Poslanecké sněmovny, který by změnil systém „přílepků“. Bylo by zapotřebí delší lhůty k tomu, aby ne jeden, ale více poslanců předložilo zdůvodněný a tématem související pozměňovací návrh.

Podobně EDS spolupracuje s KDU-ČSL také na starém tématu ještě z dob Evropských demokratů – regulace a zdanění hazardu, zejména výherních hracích přístrojů, videoterminálů a internetového sázení. Zákonný návrh ze společné dílny již leží v PSP ČR.

Třetí oblastí je snaha nezadlužovat příští generace. Krizový rozpočet není možné upravit jen na výdajové stránce, škrtnout mateřské apod., ale lze mu výrazně prospět také na stránce příjmové – zdaněním hazardu nebo zrušením mamutího ekologického tendru, změnou systému výběru státních zakázek, zavedením referenční ceny pro stavbu komunikací na polovině dnešní výše nebo založením jednoduššího systému čerpání evropských prostředků pro český venkov.

Boj proti korupci, lepší vymahatelnost práva, regulace a zdanění hazardu, to vše jsou témata společná, mající jasný cíl: vyšší vymahatelnost práva, ozdravění českého hospodářského a politického života.

Je otázkou, jak se tuto téměř roční spolupráci podaří oběma stranám zúročit.


Posted: 04.06.2009

Dotaz: (Maly Milan) Zdravím tým EDS. Obdivuji Vaši snahu vést věcnou politickou kampaň s opravdovými osobnostmi. Věřím, že budete úspěšní a že volby do evropského parlamentu nejsou Vaší poslední štací. Evropská strana s inteligentním programem a slušnými lidmi totiž na domácí politické scéně dosud chyběla. Přeji hodně štěstí a odvahy. Václav Fučík

Odpověď Lenka Holečková, asistentka EDS:

Vážený pane Fučíku,

děkujeme Vám mnohokrát za Vaše slova podpory! Velmi si jich vážíme a jsme rádi, že Vás kandidáti a program EDS zaujal. Ano, naším cílem je přinést do politiky tým profesionálu, vzdělaných a slušných osobností. A těmi jsou právě naši kandidáti.

V případě Vašeho zájmu se můžete registrovat na našich webových stránkách a stát se naším registrovaným příznivcem – na tomto odkaze:

http://www.eds2009.cz/cz/zapojte-se/registrujte-se.

Držte nám palce.

Děkujeme a přejeme Vám hezký den!


Posted: 25.05.2009

Dotaz: (Maly Milan) Držíme Vám palce!!! Půjdeme vás volit. Jana a Jan z Jihlavy

Odpověď Jana Hybášková:

Děkujeme. Vážíme si vaší podpory a vašich hlasů.


Posted: 15.04.2009

Dotaz: (Maly Milan) Dobrý den, volila bych vás, ale má to význam? Kdyzž nedosáhnete pěti procent, bude to ztracený hlas.

Odpověď Lukáš Pachta:

Děkujeme. Takovou otázku dostáváme často. Pokud budou takto uvažovat všichni, nemají malé strany šanci. Před pěti lety lidé říkali to samé a nakonec jsme udělali 11%. Podle našich průzkumů už jsme překročili hranici 3% a jdeme nahoru. Samozřejmě v oficiálních průzkumech nás nenajdete, ty totiž měří jen "parlamentní strany". S pozdravem, Lukáš Pachta


Posted: 04.03.2009

Dotaz: (Maly Milan) Dobrý den, velmi mne zajímá činnost EDS, jak Vám mohu pomoci? Děkuji

Odpověď Jany Hybáškové, předsedkyně EDS:

Dobrý den,

jak můžete pomoci? Dnes s konečnou platností potvrdil účast na kandidátce také profesor Wilhelm. Jsme tedy já, Jiří Šedivý, Věra jourová, Ivan Wilhelm, Jana Ryšlinková skoro cosi, jako all stars team. Lidé, nezlomení funkcemi, postaveními, vězeními, vyhazovy…Lidé, kteří jsou maximálně profesionální, a kteří se pokorně budou snažit ve svých profesích přispět Evropě v průšvihu.

 Pomozte nám prosím, máte-li chuť – psaním na náš web, šířením našeho webu, šířením informace o nás, velmi spoléháme na přímou komunikaci. Nepoužijeme mediální agenturu, i právě proto šíření našeho webu a dobrého jména a psaní pro nás a o nás jsou důležité. Jste li typ angažovaného občana, nevadí občas dotaz do veřejno právních médií, proč o naší straně neinformují, v rozsahu srovnatelném se stranou pana Macha. Ale to je jen pro otrlé povahy…

 Děkuji za zájem a podporu.

Jana Hybášková

 

 


Posted: 03.03.2009

Dotaz: (Maly Milan) Dobrý den, vítám založení EDS. EDS je určitě zajímavá pro volby 2009 , díky lidem, kteří ji projevují podporu (prezident Havel, pan Wilhelm, atd...), i pani předsedkyní Hybáškovou.Bohužel kromě podpory evropské integrace a životního prostředí, jsem si žádných jiných proklamovaných priorit po prostudování vašich stránek nevšiml. Chybí mi akční duch, který by vymezoval témata, které jsou řešeny dnes špatně a EDS se bude snažit je v EP řešit, bude za ně bojovat a prosazovat je. Program mi připadá pouze jako snahu vzbudit pozitivní reakce u českých občanů k EU, prosazovat Lisabonskou smlouvu, a jistým způsobem se vymezit proti prezidentovi a ODS, či jiným anti-evropským stranám. Dokonce místy mi až připadá, že programem je vysvětlovat jak dobře fungující EU a EP může pomáhat nefungující ČR...Toto je pocit, který jsem získal po přečtení Vašeho programu. Pakliže chcete oslovit inteligentního voliče podporující evropskou integraci, ale mající liberální kořeny, bojující proti dotacím na nesprávných místech, tak toto rozhodně není správná cesta. Váš program, dle mého názoru, je schopen oslovit jen malou část voličů, pro které jsou ideály evropanství tak zcela zásadní, že více něž podporu těchto ideálů od volené strany nepožadují. Myslím, že většině voličů jde o konkrétní přínosy, které EU jim může přinést: - dotace jen do oblastí, které přinášejí českému voliči užitek a jsou dobře kontrolovatelné z hlediska korupce - "Dotace jen potřebným a užitečným projektům!" - snižování bariér na trhu práce "Jsem Evropan a můžu pracovat v celé Evropě! " - zvyšování vyjednávací síly Evropy proti Číně, Rusku, USA - "Společně za zájmy Evropy - energetická bezpečnost!", "Společně za zájmy Evropy - obchodní politika!" - společný postup v otázkách přistěhovalectví - "Společně řešíme evropské problémy - přistěhovalectví!" I volby v USA ukázaly, že nejlépe se prodává slovíčko "Change". - akční slovíčko, slovo, které vyjadřuje, že někdo chce řešit naše problémy. Byla by škoda, kdyby strana s tak dobrým personálním obsazením propadla.

Odpověď Jany Hybáškové, předsedkyně EDS:

Dobrý den, přestože jste již dostal základní odpověď od našeho týmu, dovolte mi doplnit:

1. bodem, kterým se musíme zabývat, je krize. Krize je dnes větší než finanční, nebo hospodářská. První okruh bodů našeho programu bude o tom, co EDS může přinést při řešení krize. - role ECB, ne protekcionismu uvnitř, ano protekcionismu navenek, Čína. Čína je ohromný problém, EU není jednotná. Velcí vývozci chrání otevřenost čínského trhu. Jak postupovat uvnitř EU k dosažení jednoty? Jednotná EU politika vůči Číně. Jak ji v EU prosadit. V rámci krize jsme pro daleko lepší regulaci bankovního sektoru, která transparentní politikou umožní částečné obnovení důvěry. Role ECB, tak aby nebyla politicky zneužitelná a zároveň byla funkční. Kde jsou EDS náměty? Jenodtná politika vůči Číně - Hybášková v zahraničním výboru. 2. bod - energetická politika - diversifikace, šetření, interkonektivita. Opět. Jak prosadit jednotu uvnitř EU - plyn ukázal že nešlo o problém EY, ale evropského východu. K řešení je nutná spolupráce s Němci. Energetická bezpečnost, zde problém Ruska. Řeší Jiří Šedivý. Jaderná politika není jen jaderná energetika, je to bezpečná jaderná energetika. Plná podpora jaderné bezpečnosti. 3. bod - znalostní ekonomika. Aleposň jeden projekt velké vědecké infrastruktury, abychom zůstali na mapě světa. 4. bod - Věra Jourová. Okamžité návrhy jak použít strukturální financování, překlopení z dotací do úvěrů, kredit line, změna hodnocení. Vše ani ne na EU rovině, ale v české kompetenci. Vše je na webu EDS2009.cz. 5. bod - Lisabonská smlouva, pro Hybáškovou není mýtus. Klausule solidarity, jde do až takových detajlů jako jednotná evropská ochrana svědka, pravomoc Europolu, Eurojustu, společné evropské obranné síly - J.Š, společná a jasná pozice vůči Rusku, Afghánistánu a hlavně Pákistánu. Vysílání evropských civilních a obranných misí - bez Lisabonu nemožné plně sjednotit. 6. bod - liberalizace vnitřního pracovního trhu EU - Hybášková a Roithová byly jediné dvě ČR poslankyně, které hlasovaly pro Směrnici o službách. Rpo uvolnění. Na rozdíl od ODS. 7. bod - o azylové politice nemluvíme, je už v procesu, schválení jednotné politiky Směrnice boje s ilegální migrací byla tato otázka již v tomto období převedena do kompetence EU, jde jen o to, udržet EU proces, ale to se již děje. Žádný ministr vnitra nechce nést svojí odpovědnost sám...Zejména ne v krizi. 8. bod - politika deradikalizace. S rostoucí krizí bude postupovat radikalizace Evropanů. Solidní, transparentní, inkluzívní politika jí trochu může obrousit hrany. Hledáme politiku sociální inkluze, snížení dopadů krize pro post industriální regiony, otupení hran nacionalismu a šovinismu. I k tomu je potřeba evropské vyrovnání s minulostí, s komunismem, aby se řada občanů střední a východní Evropy necítila vyloučená.

Jak již bylo psáno , program EDS probíhá externími oponenturami.

Díky za Váš voličský zájem.

Jana Hybášková


Posted: 27.02.2009

Dotaz: (Maly Milan) Dobrý den, vítám založení EDS. EDS je určitě zajímavá pro volby 2009 , díky lidem, kteří ji projevují podporu (prezident Havel, pan Wilhelm, atd...), i pani předsedkyní Hybáškovou. Bohužel kromě podpory evropské integrace a životního prostředí, jsem si žádných jiných proklamovaných priorit po prostudování vašich stránek nevšiml. Chybí mi akční duch, který by vymezoval témata, které jsou řešeny dnes špatně a EDS se bude snažit je v EP řešit, bude za ně bojovat a prosazovat je. Program mi připadá pouze jako snahu vzbudit pozitivní reakce u českých občanů k EU, prosazovat Lisabonskou smlouvu, a jistým způsobem se vymezit proti prezidentovi a ODS, či jiným anti-evropským stranám. Dokonce místy mi až připadá, že programem je vysvětlovat jak dobře fungující EU a EP může pomáhat nefungující ČR...toto je pocit, který jsem získal po přečtení Vašeho programu. Pakliže chcete oslovit inteligentního voliče podporující evropskou integraci, ale mající liberální kořeny, bojující proti dotacím na nesprávných místech, tak, toto rozhodně není správná cesta. Váš program, dle mého názoru, je schopen oslovit jen malou část voličů, pro které jsou ideály evropanství tak zcela zásadní, že více něž podporu těchto ideálů od volené strany nepožadují. Myslím, že většině voličů jde o konkrétní přínosy, které EU jim může přinést: - dotace jen do oblastí, které přinášejí českému voliči užitek a jsou dobře kontrolovatelné z hlediska korupce - "Dotace jen potřebným a užitečným projektům!" - snižování bariér na trhu práce "Jsem evropan a můžu pracovat v celé Evropě! " - zvyšování vyjednávací síly Evropy proti Číně, Rusku, USA - "Společně za zájmy Evropy - energetická bezpečnost!", "Společně za zájmy Evropy - obchodní politika!" - společný postup v otázkách přistěhovalectví - "Společně řešíme evropské problémy - přistěhovalectví!" I volby v USA ukázali, že nejlépe se prodává slovíčko "Change". - akční slovíčko, slovo, které vyjadřuje, že někdo chce řešit naše problémy. Byla by škoda, kdyby strana s tak dobrým personálním obsazením propadla. S pozdravem, Miroslav Rys

Odpověď Eduard Hulicius, asistent Jany Hybáškové:

Dobrý den,

děkujeme za Vaší připomínku. V současnosti samozřejmě rozsáhlejší a hlubší program připravujeme. Po praktických negativních zkušenostech z minula jsme se rozhodli jej zveřejnit pokud možno zároveň s ostatními uskupeními, patrně společně s finální kandidátkou. V Čechách se kradou i politické návrhy a názory. Vaše připomínky prostudujeme a určitě použijeme při dalším zpracovávání programu.

Děkujeme za Vaší podporu,

EDS


Posted: 25.02.2009

Dotaz: (Maly Milan) Jsem ráda, že budu mít koho volit. Ráda bych však věděla víc o dalších členech, o stanovách, ........... atd.

Odpověď Lenky Holečkové, asistentky EDS:

Dobrý den, 

děkuji mnohokrát jménem celého volebního týmu EDS za Váš dotaz. Veškeré informace naleznete na následujících odkazech: 

http://www.eds2009.cz/userfiles/File/StanovyEDS.pdf 

http://www.eds2009.cz/cz/volby-do-ep/ 

14.2. proběhlo první setkání s našimi příznivci, již plánujeme a připravujeme další, na které jste srdečně zvána, zašleme Vám pozvánku. Souhlasíte tedy, abychom vedli Váš email v naší databázi kontaktů pro zasílání informací a pozvánek na základě zákona číslo: č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů. 

V případě jakéhokoli dalšího dotazu nás, prosím, neváhejte kontaktovat. Veškeré názory a připomínky jsou pro nás velice cenné. 

Přeji Vám hezký den.

 


Posted: 25.02.2009

Dotaz: (Maly Milan) Vážení a milí, děkuji Vám za stálé posílání informací o činnsoti a krocích strany - Vaší i mojí. Nemám důvod nejít v červnu k volbám - teď, když vím, koho volit. Myšlenka, uvedená v programu strany, že si uvědomujete pestrost a různost Evropy a světa, je pro mě klíčová a mnohé sděluje o EDS 2009. Držím palce. František Baďura

Odpověď Lenky Holečkové, asistentky EDS:

Dobrý den,

děkuji jménem celého volebního týmu EDS za Váš vyjádřený zájem a slova podpory pro EDS!

Doufáme, že budete moci přijít na další setkání s našimi představiteli volebního týmu, které již plánujeme a kde budete mít prostor se s námi blíže seznámit. Kontakt s našimi příznivci je pro nás nejdůležitější. Proto si opravdu velice vážíme všech Vašich emailů, dotazů či připomínek.

Přeji Vám úspěšný start do nového týdne. S pozdravem  


Posted: 25.02.2009

Dotaz: (Maly Milan) Vznik EDS zatím znamená jedno:nutnost pokračovat v započatém díle. Jsme Evropané nebo jen malí Češi na starém,ale důležitém kontinentu? Musíme hledat, mluvit, porovnávat atd... Je to proces,ale od r.1989 konečně posun vpřed!Hezký den-i ty další.Zdá se,že vývoj v EDS jde dobrým směrem a budu mít nejen já v létě koho volit. Je a bude to potřebné stát si za svým postojem, sledovat, co nového se děje doma i v Evropě. A dát těmto událostem vlastní rozměr i pojetí. Zbyněk Němeček

Odpověď Lenky Holečkové, asistentky EDS:

Dobrý den, 

jménem celého volebního týmu EDS děkuji za Vaše dotazy a názory, které s Vámi sdílíme a zájem volit EDS! Velice si toho vážíme a děkujeme.

 S pozdravem

 


Posted: 25.02.2009

Dotaz: (Maly Milan) Preji hezke pozdni odpoledne. Jsem ctenarem Vaseho blogu na aktualne.centrum.cz a plne se ztotoznuji s Vasimi nazory. Hluboce smekam pred Vasimi zkusenostmi a celym dosavadnim zivotem. Preji hodne dalsich uspechu a hodne dalsich perfektnich clanku. Budu Vam drzet palce. S pozdravem Tomas Bohunek, Praha.

Odpověď Lenky Holečkové, asistentky EDS:

Dobrý den,

jménem předsedkyně EDS a europoslankyně Jany Hybáškové Vám děkuji za Váš email a slova podpory a zájmu.

Pokud Vás více zajímá její činnost, navštivte, prosím, webové stránky www.hybaskova.cz či www.eds2009.cz, kde naleznete všechny důležité a aktuální informace.

Ještě jednou děkuji.

Přeji Vám hezký den  


Posted: 30.01.2009

Dotaz: (Maly Milan) Dobrý den, práci pí Hybáškové dlouhodobě sleduji a oceňuji. Jsem rád, že k pravici se hlásící eurooptimisté budou mít koho volit. S přátelským pozdravem

Odpověď Lukáše Pachty, tiskového mluvčího EDS:

Děkujeme mnohokrát za Vaší podporu! Moc si ji vážíme!


Posted: 30.01.2009

Dotaz: (Maly Milan) Dobrý den, sledoval jsem Váš pořad, tuším na čt24 a zaujala jste mě tím, že jste proevropská strana. Je mě dost často smutno když poslouchám řeči a komentáře v českých masmediích. Myslím si, že bez Evropy to Česká republika daleko nedotáhne. Já sám, s mojí rodinou, žijeme v Evropě již 40 let. Jestliže bude vaše strana kandidovat v 09 ve volbách, tak můžete se mnou počítat. S pozdravem

Odpověď Jany Hybáškové, předsedkyně EDS:

Dobrý den,

děkuji mnohokrát za Vaší podporu a názor! Těšíme se na další spolupráci.

 

 


Posted: 30.01.2009

Dotaz: (Maly Milan) Vážená paní Hybášková, jako studenty se zájmem o věci veřejné nás velmi zaujala Vaše nově založená strana. Studujeme v USA a nedávné prezidentské volby na nás přenesly trochu z nadšení, které jsme kolem sebe pozorovali a které nakonec vedlo k zdárnému konci. Na základě této zkušenosti se na Vás obracíme s nabídkou pomoci. I když realita české politiky je jiná než v USA, rádi bychom jakýmkoliv způsobem jako dobrovolníci přispěli k úspěchu Vaší strany. Studium v zahraničí omezuje naše možnosti, ale americké volby ukázaly, že internet hraje jednu z klíčových rolí v úspěchu jakékoliv kampaně. V případě Vašeho zájmu bychom například mohli pomoct s vyladěním webové prezentace, editací a revizí prezentačních materiálů, či pomoci při využívání moderních technologií jako Facebook či Youtube, které jsou stále více populární i mezi českými mladými voliči.Pro období před volbami do EP bychom pak rádi poskytli i pomoc s kampaní, bude-li to v našich časových možnostech.Těšíme se na Vaši odpověď a – doufejme – další spolupráci. Nakonec Vám za sebe dávám souhlas s používáním osobních údajů podle zákona 101/2000 sb. S pozdravem

Odpověď Jany Hybáškové, předsedkyně EDS:

Dobrý den,

1. Do míry, do které jsme mohli, jsme studovali Obamovu kampaň. Ona je v podstatě zdrojem našeho přesvědčení, že to jde. Víme od počátku, že česká media vůči nám nebudou kritická. Víme, že projdeme tichem. To je možne jen s internetem. Nebýt této „paralelní „ komunikace, nemohli bychom si tuto věc troufnout. 2. Pro nás jsou velmi duležití lidé jako jste Vy, to v připadě poučenosti ze situace ve Spojených státech je zřejmé. Proto, mohu li, jménem tymu EDS vyslovit , co by nám pomohlo: pomozte nam založit network podporovatelů českých a také slovenských studentů ve Spojených státech. Jsou to lidé, kteří vedí. 3. Pište. To je klíčové, prosím pište. Dotazy, odpovedi, informace. 4. Pomůžete-li mi také psát na můj bolg, třeba tim, ze mne upozornite, že je potřeba na něco reagovat, a to rychle, na blogu Aktuálně, uvítám Váš návrh! 5. Program nezveřejňujeme. Jisté programové body odvodíte také z hybaskova.cz. 6. Zkušenosti, reflexe: jdete-li tichem, je reflexe, informace o možnych krocích, a jakákoliv „ kritika“ klíčová.

Děkuji a přeji příjemý večer

 


Posted: 30.01.2009

Dotaz: (Maly Milan) Dobrý den, těším se na Vaše fungování na politické scéně. Jsem moc ráda, že se našli lidé, kteří mají chuť otevřít okna a dveře a vyhnat z naší země zatuchlý vzduch čecháčkovství. S pozdravem

Odpověď Jany Hybáškové, předsedkyně EDS:

Dobrý den,

děkuji mnohokrát za Vaše slova podpory! Veškeré názory jsou pro nás velmi důležité.

Hezký den

 


Posted: 07.01.2009

Dotaz: (Maly Milan) Proč Lisabonská smlouva, díky které ztratíme v uvedených oblastech suverenitu? Zavádí funkci evropského prezidenta. Zavádí se funkce Ministra zahraničí EU a zplnomocňuje ho jednat jménem Unie. Zavádí se většinová volba (dosud jednomyslná), která bude určovat zahraniční politiku závaznou pro všechny členské státy a ukládá jim povinnost ji aktivně podporovat Zavádí se diplomatická služba EU Lisabonská smlouva zmocňuje EU měnit své smlouvy bez potřeby schvalování a ratifikace v členských státech Ruší se systém jednoho komisaře za každý členský stát Národní parlamenty členských států budou mít nulovou roli, jen budou schvalovat usnesení Bruselu. Nová definice "sdílených kompetencí" zmocňuje EU přebírat bez předběžného souhlasu členských států téměř všechny kompetence. EU získá právní suverenitu - vznik státu Evropská unie EU může svým rozhodnutím přenést kompetence zpět na členské státy. Evropský soud získává nové pravomoce na úkor soudů členských států. Zřizuje se funkce Evropského veřejného žalobce. Přenáší se kompetence v sociální politice na EU. Přenáší se kompetence v "koordinaci ekonomiky" na EU. Přenáší se kompetence v oblasti politiky zaměstnanosti na EU. Přenáší se kompetence v oblasti obchodu a investiční politiky na EU. Odebírá členským státům právo veta v kontrole Evropské centrální banky. Formalizuje eurozónu a rozšiřuje její rozhodovací kompetence. Přenáší na EU pravomoce v oblasti veřejného zdravotnictví. EU získává nové pravomoce v oblasti občanského a trestního práva. EU získává pravomoc definovat trestné činy a stanovovat minimální trestné sazby. Rozšiřuje pravomoce Europolu - zakládá Evropskou policii. Poskytuje Eurojustu právo iniciovat vyšetřování evropských občanů. Rozšiřuje kompetence Evropského soudního dvora v oblastech azylové a imigrační politiky, kterými se musí členské státy řídit. Odebírá členským státům právo veta v oblasti legální migrace. Odebírá členským státům právo veta v oblasti dopravní politiky. Odebírá členským státům právo veta v oblasti energetiky. Odebírá členským státům právo veta v otázkách rozpočtu.

Odpověď Lukáše Pachty, tiskového mluvčího EDS::

Vážená paní,

děkujeme Vám za Váš dotaz. Zavádí funkci evropského prezidenta – funkce se jmenuje oficiálně (stálý) předseda Evropská rady Zavádí se funkce Ministra zahraničí EU a zplnomocňuje ho jednat jménem unie – Je to vysoký představitel pro zahraniční politiku, který jedná v mezích mandátu členských států Zavádí se většinová volba (dosud jednomyslná), která bude určovat zahraniční politiku závaznou pro všechny členské státy a ukládá jim povinnost ji aktivně podporovat – Není pravda, je zachována jednomyslnost. Povinnost respektovat zahraniční politiku EU je i nyní. Zavádí se diplomatická služba EU – ano, složená z diplomatů členských států Lisabonská smlouva zmocňuje EU měnit své smlouvy bez potřeby schvalování a ratifikace v členských státech – není pravda. Pouze v několika případech mohou členské státy dočasně rozhodnout o zvýšení pravomocí, ale jednomyslně. Ruší se systém jednoho komisaře za každý členský stát – zdá, se že se nezruší, ale nezapomeňte, že komisaři nesmí být ani nyní zástupci členských států ale mají hájit zájmy EU Národní parlamenty členských států budou mít nulovou roli, jen budou schvalovat usnesení Bruselu – není pravda, LS dává národním parlamentů daleko větší roli, než mají teď (tzv. žluté a oranžové karty) Nová definice "sdílených kompetencí" zmocňuje EU přebírat bez předběžného souhlasu členských států téměř všechny kompetence – členské státy s tím musí jednomyslně souhlasit; vždycky je možné legislativu napadnout u soudního dvora, za to že EU překračuje pravomoci. EU získá právní suverenitu - vznik státu Evropská unie – právní subjektivitu mají všechny mezinárodní organizace včetně OSN, žádný stát EU nevzniká EU může svým rozhodnutím přenést kompetence zpět na členské státy – ano, to je v pořádku Evropský soud získává nové pravomoce na úkor soudů členských států – není pravda, zde se nic nemění, rozhodně ne „na úkor“ soudů členských států Zřizuje se funkce Evropského veřejného žalobce – ano, pro případy spojené s evropským rozpočtem, to není nic zvlášního Nezapomínejte na to, že „nové“ pravomoci EU ve skutečnosti znamenají, že se přijímá společná legislativa, kterou přijímá Rada, tj. členské státy. Ano, někde je jednomyslnost nahrazena kvalifikovanou většinou z důvodu větší průchodnosti. Stalo se tak z vůle členských zemí. Není na tom nic špatného. Valné shromážděná OSN také většinově přijímá rezoluce.


Posted: 19.12.2008

Dotaz: (Maly Milan) Vážení, jsem moc rád, že se našel někdo s takovým myšlením a odhodláním dát politické moci poněkud jiný cíl, než ten, který je zatím stále více a více preferovaný. Tento nový cíl, který preferujete se mi velice líbí a zamlouvá. Proto tuto stranu mám zájem podporovat a pokud to bude možné, tak aktivně se podílet na její politice. Jsem zdravotně postižený a cítím stále více, že tu chybí určitá semknutost a vzájemná informovanost, která by mohla pomoci všem handycapovaným občanům a to nejen v našem státě, ale v celé Evropské unii. V tomto ohledu zde chibí spousta zákonů a regulí. V dnešním světě, který stále více a více preferuje určité sdružování se - mluvím zrovna o Evropě - je téma zdravotně postižených občanů, poněkud zastřené. Dokonce bych se nebál tvrdit, že do jisté míry by mohlo jít i o diskriminaci zdravotně postižených. Je také jasné, že zdravotně postižených stále přibývá. V tomto roce se dostáváme na číslo 1 200 000 lidí se zdravotním postižením. Pracuji také v organizaci SONS - sdružená organizace nevidovým a slabozrakých, kde se pokoušíme zlepšovat podmínky pro nevidomé a zrakově postižené, ale to je stále málo /těchto lidí je u nás asi 300 000/. Chtěl bych se aktivně podílet na zlepšení podmínek pro všechny lidi a to v celé Evropě. Chci se tedy zeptat, jestli bych se mohl nějákým způsobem aktivně zapojit mezi Vás. Do této doby jsem neviděl v žádné politické straně ochotu toto téma aktivně řešit. Děkuji za Váš čas a těším se na případné setkání

Odpověď Lukáše Pachty, tiskového mluvčího EDS :

Vážený pane,

děkujeme moc za slova podpory. Vaše podněty jsou pro nás velmi cenné. Chápeme, že hledáte programové body týkající se hendikepovaných lidí. Mohu Vás ujistit, že na ně myslíme. Našim spolupracovníkem je pan Vojtěch Sedláček (http://www.eds2009.cz/cz/osobnosti/vojtech-sedlacek), který se touto problematikou dlouho zabývá a poskytuje hendikepovaným lidem pracovní místa a různé příležitosti. Klidně nám sdělujte Vaše podněty či návrhy. Rádi je zapracujeme do našeho programu a uveřejníme. Rádi s Vámi zůstaneme v kontaktu.

 


Posted: 28.11.2008

Dotaz: (Maly Milan) Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, jestli jste se při zakládání EDS podívali na strukturu této strany i z politologického hlediska. Tím myslím stavění této strany na základu participace známých a významných osobností na působení této partaje. Takto fungují strany v USA a v jiných zemích, ale pokud se nemýlím, o něco podobného se v minulosti u nás pokoušela jen ODA a výsledky voleb ukazují, jak se jí dařilo. Samotná strana měla jen pár desítek členů, ale díky osobnostem jí nědělalo problémy dostat se do parlamentu. Ovšem v oblasti komunální politiky byla zcela vyřazena z politické soutěže. Zmiňuji to v souvislosti s možným budoucím působením EDS i na jiných úrovních politiky. Bude si tedy EDS snažit vytvořit širokou členskou základnu tak, aby byla schopna působit i mimo evropský parlament?

Odpověď Lukáše Pachty, tiskového mluvčího EDS :

Vážený pane, děkujeme Vám za Váš dotaz. EDS v tomto směru pečlivě zvažuje svou strategii. Chceme se vyvarovat masivnímu náboru členů, protože si chceme udržet kontrolu nad tím, kdo je členem naší strany. Jsme vědomi, že právě ztráta kontroly nad tímto procesem byla často příčinou krachu malých stran v České republice. Máte ale úplnou pravdu, že z dlouhodobého hlediska se nějaké širší členské základně a místní struktuře nevyhneme. To bychom ale předbíhali. Zatím se soustředíme na volby do Evropského parlamentu, kde toto není nutností. Pokud uspějeme, a já pevně věřím, že ano, pak budeme tuto otázku řešit se vší vážností. Ale i tehdy bude platit, že budeme chtít mít ve straně pouze kvalitní, kompetentní a důvěryhodné lidi, nikoli kariéristy.


Posted: 26.11.2008

Dotaz: (Maly Milan) Ráda bych se zeptala paní Hybáškové, proč se rozhodla zrovna nyní, kdy máme plné zuby politických stran, zakládat stranu novou. Vážím si její práce,zkušeností a schopností. Ale proč musí zakládat stranu?

Odpověď Jany Hybáškové, předsedkyně EDS:

Dobrý den, děkuji mnohokrát za Váš dotaz. O tomto rozhodnutí jsem dlouho přemýšlela a nebylo snadné k němu dospět. Věděla jsem od počátku, že chci znova kandidovat do Evropského parlamentu, abych mohla pokračovat v započaté práci, ze které mám nyní dobrý pocit. V České republice není zákonem umožněno kandidovat do Evropského parlamentu nezávislým osobnostem (nebudu spekulovat proč). Proto jsme museli založit stranu. Nyní ale chápu, že EDS nemůže být jen volební stranou pro Evropský parlament. Musí to být řádná strana, která nabídne zklamaným lidem jistou alternativu. Tak jsem se rozhodla do toho praštit: když už, tak už. Jdu do toho a věřím, že to vyjde. Je mi jasné, že se budu muset hodně snažit. A nejen já, ale celá řada lidí, kteří za EDS stojí a podporují ji a kteří za ni budou i případně kandidovat.

Děkuji za Váš zájem a, doufám, i podporu. Srdečně zdravím, Jana Hybášková.  

Související dokumenty